2012. november 17., szombat

Lufiharc - light


  Már többször is említettem, hogy bár sok játékom van, és
sok olyan, ami kipróbálásra, továbbfejlesztésre vár,
mégis 
könyveket bújok, figyelek a körülöttem felbukkanó lehetőségekre:
"hátha belebotlok még valami igen jóba".

   Ilyen a következő játék.
Nemrég koppintottam az "Egy perc és nyersz"-ből.

Ott egy játékosnak a levegőben kellet tartania 3 lufit.
Átalakítottam:
három lufi helyett egyet kell mozgásban tartani; illetve párbajt csináltam a játékból:
egyszerre két játékos van a porondon és csatáznak. Ez azt jelenti, hogy nem pusztán arra kell figyelni, hogy a saját lufija ne essen le,
hanem törekedhet arra, hogy az egyik kezével elüsse a másik lufiját.


OSZTÁLYOZÁS
Csillagban: * *
Nemek: fiúk s lányok, bár mivel várakozni kell egymásra, nem játszanám csak skacos társaságban, de vegyes közegben is csak nyugisabb fiúkkal.
Időtartam: 10-20 perc
Korosztály: (7)8-12
Játék- s gyermekstílus: ugyanazt tudom mondani, mint előbb: mivel a többségnek mindig várakoznia kell, hisz csak két gyerek van mozgásban, 
ezért inkább "passzív" játéknak nevezném.

Azt is már többször említettem, de most újra leírom:
a legütősebb, legmegbízhatóbb játékok azok, ahol egyszerre mindenki részt tud venni.
Nagyon nehéz várakozós játékkal próbálkozni sok-sok esetben.
Ha nem kötsz le mindenkit, eloldalognak néhányan, megoldják az unalmas szituációt, "utálom szóval" rosszalkodni kezdenek. 
S nehéz lesz számodra újra mindenkit visszahozni a játékba, s nehéz lesz újra átvenned az irányító szerepét.

KELLÉKEK, ELŐKÉSZÜLETEK
-lufi, természetesen nem a mini, vízibomba-lufi. Kötni a végét nem szoktam, hanem mindig becsomózom. A szalag is lehúzza a súlyát, így könnyebb.
- porond. Ez csak azt jelenti, hogy elkülönítünk egy területet székekkel, kötéllel a padlón...
Fontos, hogy az elején tisztázzuk:
mi van, ha kiütik a labdát a határ szélére? Én megszoktam engedni, hogy visszaüssék a játékon kívüliek. Természetesen nem lehet direkt benyúlni, lábbal benyújtózkodni. 
Ha pont feléjük megy a lufi, visszaüthetik. 
És ugyanígy a falról visszapattanó lufi is ér.
Egyre kell figyelni, hogy amint a padlóra esett, vége a fordulónak.

MEDDIG TART A JÁTÉK?
többször is előfordult, hogy szinte végtelenségig tartott a párbaj. 
Nagyon az óvatos játékra hajtottak a játékosok,  hogy a saját lufijukra vigyázzanak. 
Már mi, nézők fáradtunk el a várakozásba és az unalomba. Ilyenkor lezártam, hogy döntetlen.

SZABÁLYOK, TANÁCSOK
Még mindig dilemmázok, hogy kössem-e ki azt a szabályt, hogy nem lehet tartogatni a kézben a lufit? Ez azt jelenti, hogy egész kicsiket ütnek a lufiba, szinte olyan hatása van, mintha pihentetné a kezén. Szoktam őket biztatni, hogy "ütögessed!"

Folyamatosan mondogatom a gyerekeknek,  hogy támadjanak, ne csak a lufimegtartásra törekedjenek. Így egyrészt izgalmasabb lesz a játék, másrészt hamarabb vége van, és jöhetnek az új párosok.


Hát ennyi. 
Remélem, fogjátok szeretni.

Legközelebb ovis játék köv.
Színészi képességeidre lesz szükség ...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése