2013. május 28., kedd

3 LÁB

Mikor kiszabadulunk az udvarra,
a leggyakrabban a következőket játsszuk:
             1. futóváltó
             2. zsákbanfutás
             3. repülőszőnyeg (ezt még nem ismered)
             4. 3 láb!

Nem tudom, hogy mások milyen néven ismerik, én így neveztem el,
ugyanis két gyermek 4 lábából hármat csinálunk.
Nagyon vicces játék, szívből ajánlom!

OSZTÁLYOZÁS
Csillagban: * * *
Nemek: fiúk és lányok is
Helyszín: kint, és füves terület, mert gyakran el fognak esni!
Korosztály: 6-12
Forma: bár nem csapatjáték, sokan részt tudnak venni benne
Stílus: aktív, mozgásos
Gyereklétszám: 2x2 feltétlenül, plusz a fekvőrendőrök: még két gyermek

Alapkellék:
két kötözésre alkalmas eszköz.
Nekem a karate-,dzsudoövek váltak be. 
Fontos, hogy ne túl vékony legyen, és ne is túl kemény, mint egy klasszikus kötél.
Hisz szorosra kell kötni a gyerekek bokája körül, hogy kibírja a strapát, és minél kevésbé fájjon.
Ennek a játéknak van egy kis veszélyességi fokozata.
Ha inkább a kétségbeesős anyukák, szülők táborába tartozol, akkor napold ezt a játékot.
Ugyanis  a következő veszélyhelyzetek fordulnak elő:

1. Szorosra kell húznom a boka körül a kötelet, különben az első pillanatban kicsúszik a lábuk. Ebből következik, hogy menet közben kicsit megtaposhatják egymást az egymás mellett lévő lábak. 
Vagy a másik szituáció, hogy az egyik gyerek elesik, és a verseny hevében társa -a lábánál fogva- végigvonszolja a pályán. 
Ezért is van, hogy soha nem betonon, kemény felületen játsszuk, hanem az áldott anyaföldön.

2. És! Mindig egyforma legyen a lábbeli: tehát ha valaki már mezítláb van, akkor nem állítok párnak mellé egy cipőset, és fordítva.

Veszélyhelyzet 3. A fekvőrendőrök testi épsége.
A fekvőrendőrt át kell lépni majd a játékosoknak, ami nem is olyan egyszerű összekötözött lábbal.
(Ez a legmókásabb rész, ne hagyd ki; és ők is imádják a rendőrszerepet!!)

Na de a játék:

A kijelölt területen két párnak kell versenyeznie, ki ér vissza előbb a rajtvonalhoz, vagy a célba. 
Én ki szoktam tenni két széket, amit majd meg kell kerülniük, és vissza kell jutniuk a kezdővonalhoz. 
Ha pl előtte a futóváltó volt, akkor közelebb helyezem a székeket, mert míg ott jó volt a nagy távolság, most elég 6-8 méter.
A párok lába bokájuknál össze van kötve.
Ez az alapszituáció.
Aztán én még megbolondítottam a dolgokat ezzel-azzal:
-ami legjobban bevált, a már említett fekvőrendőr. A pálya közepére leteszek két pokrócot, amire ráfektetek két gyermeket:
Fontos! hason feküdjenek, kezük az oldaluk mellett!
Cél, hogy átjussanak, átlépjenek a játékosok  a fekvőrendőrön.
-de csináltam egyéb akadályokat is. Letettem egy-egy ládát, amire rá kellett lépni a közös lábbal. Vagy az első időben nem élő embert, hanem egy vastag csövet kellett átlépni.
-volt, hogy nyári vizes partin, egy vízzel teli poharat adtam a kezébe a játékosnak, mennyit tudnak visszahozni az esés-kelés után.

És a képek:



Legközelebb vizezés jön, minden, ami még kimaradt ...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése