2013. február 23., szombat

Röplufi

A dolog úgy indult, hogy megint volt egy kellékem, amihez ki kellett ötölni egy játékot ...

Volt két rozoga karácsonyfatalpam. Családunk ezermestere megerősítette és szerkesztett közepébe két fémrudat. Ebbe pedig egy beilleszthető rúd került, vízszintesen. A rúdra varrtam egy befűzhető függönyt.
Így egy mobil, szobai " röplabdahálót" kaptam.
Magassága az enyémnek kb másfél méter, szélessége 2 m.

S ami  a lényeg, NEM LABDÁVAL, HANEM LUFIVAL JÁTSZUNK fölötte!!

Nagyon imádják!

OSZTÁLYOZÁS
Csillag: * * *
Nem: mindkettő
Időtartam: vég nélkül, mondjuk, fél óra
Játék stílus: aktív
Helyszín: én eddig csak bent játszottam. Gondolom, h szabadban nem előnyös lufizni, hisz hamar kidurran. Meg különben is, sok szupi játékom van kintre.
Forma: csapatjáték, bár, a háló mérete meghatározza a játszók számát. Én paravánom ideális játékosa: egy-egy oldalon 3-4 gyermek.
Korosztály: 
ovisok bár nagyon szeretnek lufizni, 5 év alatt még szorongatják saját kis lufijukat, nehéz őket rávenni, hogy átüssék a túloldalra. Tehát alsó korhatár (6)7 év, felső pedig 9(10);
ugyanis a nagyobbaknak már igazi labda kell, túl lassú egy lufi




Kíváló ez a játék arra is, hogy megosszam a társaságot:
arcot festhetek, míg néhányan lufiznak; vagy tudok játszani  a többiekkel pl a kalapos társassal ...
És az is jó benne, hogy nem igényel különösebb felnőtt figyelmet, irányítást, megy magától.

Először még próbáltam értékelni a játékot,
az volt a feladat,  hogy ne essen le a lufi egyik oldalon se. Ha mégis megtörtént, megállítottam a játékot, és jutalmaztam a szokásos gombbal a nyertes oldalt. De aztán hamar abbahagytam. 
Egyszerűen ezt nem kell értékelni, jutalmazni, úgy jó, ahogy van!
 Játszunk, ütünk, izzadunk, ennyi, tök jó, 
(én is nagyon élvezem).

Egyéb komment:
- ha azt gondolod, hogy nem kell paraván, elég egy madzag, kötél kifeszítve,
az a véleményem, hogy jó ez a zárt függöny, amit kreáltam. Jó, hogy nem látják egymást a gyerekek, csak jön a lufi a magasból
- ha semmiképp nem tudod megoldani, persze foghatja a lepedőt két felnőtt is. Csak készülj fel: fél óra "karzsibbadás"
-nem csak egy lufit dobok be, legalább kettőt. De gyakran 3-4-gyel is játsszunk.
Annál pörgősebb, mókásabb a bulli

Legközelebb egy olyan játék jön, amit siket és nagyothallók között tanultam ...
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése