2010. április 21., szerda

Mi van a dobozban?




Bár a profilomban nem említettem, de dolgoztam oviban, kettő évet. Képesítés nélkül, még a főiskola előtt. Akkor és ott találkoztam a következő játékkal. Kicsit átalakítottam, de a lényege megmaradt. Lehet, hogy többen ismeritek.

Osztályozás: * *
Korosztály:
(2)3-6
Létszám: 12 gyerek fölött már nagyon sokat kell egymásra várni
Hely:
mindegy, kint s bent egyaránt lehet
Résztvevők:
egyéni játék
Nemek: mindegy, szeretik fiúk s lányok
Időtartam: Sokáig lehet játszani, igazából kevés szokott lenni a kellékem, akkor hagyjuk abba a játékot, mikor elfogy. Ez 30 kelléknél kb 20 perc.
Játék stílusa: nyugodt
Gyerekek stílusa: erről majd hosszabban lejjebb írok

A fentiekhez a következőket kell még hozzáfűznöm:
- Bár odaírtam, hogy 6 éveseknek is, de igazából nem szoktam ekkorákkal ezt a játékot játszani. Nem azért, mert nem alkalmas, sőt! Ajánlom bátran elsősöknek is, vagy másodikosoknak is.
Én azért nem szoktam elővenni már nagycsoportban, mert náluk már tudok sok mást, más egyebet is játszani.
Míg az igazán kisebbeknek kevés játék megfelelő. Ez mindenképp az lesz.

- A gyerekek stílusához annyit szeretnék még hozzátenni, hogy a játék menete szerint egyszerre csak egy valaki van játékban, a többiek várakoznak.
Mivel egyrészt ez egy izgalmas játék, másrészt rögtön jutalom jár a helyes megfejtőnek, ezért nem szokott problémát okozni, hogy várni kell egymásra.
De azért fel kell készülnöd, hogy ha nagyon eleven (fiú)gyerekcsapat jön össze, kell egy felnőtt melléd, aki a türelmetlenkedőket leköti.

ELŐKÉSZÜLETEK
Ilyen még úgyse volt, mert itt most tényleg elő kell készülni. Azért nem vészes!

1. Először is kell egy doboz. Mondjuk, mint egy 20-25 darabos porcukros doboz a Tescoból. El tudod képzelni, ugye?
2. Egyik oldala zárva marad, a másikat kinyitom és így ragasztom körbe, hogy ne csukódjon vissza.
3. Vágok két lukat kétoldalt. Akkorát hogy gyermek keze könnyedén beférjen.
4. Ráhúzok egy kinőtt gyerekpólót úgy, hogy a póló karkivágása pont a lukaknál legyen.
5. Lehet még bolondítani az elejét valamilyen maskarával; én egy bohócot varrtam rá.
6. Kellékek beszerzése.
7. Egy nagy takaró kendő.
8. Egy kisebb méretű, alacsony asztalka, két kisebb székkel

A JÁTÉK MENETE
Behozom az asztalt, ráteszem a dobozt, melynek nyitott fele felém néz, jobbról, balról lesz a póló ujjas része, elölről pedig a rávarrt figura figyeli a gyerekeket.
A fél dobozt letakarom a kendővel, úgy, hogy eltakarja majd a kellékeimet. Nekem innen lesz "bejárásom" a dobozba.
A gyerekek szemben lesznek velem, szemben ülnek majd. Mivel kicsi asztalról és székekről van szó, könnyedén be tud nyúlni majd mindenki a póló ujj részén, illetve a dobozon vágott lyukon keresztül a doboz belsejébe.
Ott már az én kezem várja, ugyanis kap tőlem valami figurát, eszközt, tárgyat, amit KI KELL TALÁLNIA. Ha sikerült neki, kihúzhatja a lyukon keresztül, ill. a nagyobbakat én veszem elő.
Már írtam többször az (általam szívesen szponzorált) értékelésről, amit itt szintén elkövetek. Vagyis, aki kitalálja a tárgyat, rögtön kap valami aprócska jutalmat.
Kisebbek egyáltalán nem igénylik ezt, 3-4 éveseknél nem feltétlenül jutalmazok.

Az oviban simán le voltak takarva egy pléddel tárgyak, aztán alá kellett nyúlnia mindig egy gyermeknek. Azért nem bánom, hogy összeszerkesztettem ezt a dobozos variációt, mert egyrészt izgalmas egy lyukba, ismeretlen dobozba bedugni a kezünket, + öntudatlanul is gyakran kihúznák a tárgyat, mielőtt megmondják, mi is az.
Természetesen lesben állok, és megfogom a dobozon belül, mielőtt még kihúznák.
Aztán a kíváncsiság is hajtja őket, gyakran a hátam mögé kerülnek, hogy meglessék, mit rejtegetek. Ha egy sima pléd alatt lenne az egész, biztos, hogy többször kellene küszködni velük, hogy ne emelgessék a takarót.

MILYEN KELLÉKEIM VANNAK?
Körbe kell csak járni a lakást: -fürdőszoba, konyhafiókok, speiz, kamra, pince ...
Én ilyeneket gyűjtöttem:
hajkefe, radír, toll, kisautó, csipesz, csavar, kupak, elem, sörnyitó, bicska, WC papír guriga, fülpucoló, fél pár tornacipő, vonalzó, cérna, befőttes gumi, tixo, olló, cipőfűző, fogkefe, hajcsat, gomb, óra, papírzsepi, úszószemüveg, tixotartó, szemüvegtok, villa, kiskanál, gyufa, öngyújtó és így tovább. Talán harminc tárgyam lehet, de mindig kevés, még játszanák tovább.
Persze teszek különbséget, mást kap a 3 éves, és mást a nagyobb tesó, hogy legyen mindenkinek sikerélménye, és azért kicsit kelljen töprengenie a nagynak is.


Mostani játék extra kicsiknek szólt,
legközelebb az extra nagyokra gondolok . . .



3 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik ez a játék. Én 4 éveseknek szervezek szülinapi bulit. Több ötletet tudnál adni. Köszönöm. Csilla

    VálaszTörlés
  2. Írd meg az emailed és szívesen írok többet, gyorsan!

    VálaszTörlés
  3. Köszi. Írtam e-mailt.Remélem megkapod.
    Nagyon aranyos vagy.
    Csilla

    VálaszTörlés