2011. április 25., hétfő

Zsákban ugrálás, bár a közismert neve: "Zsákban futás"



OSZTÁLYOZÁS

-csillagban: ***
-korosztály: 6-12 (+ameddig a zsák bírja)
-létszám: 2 vagy sok
-hely: kint és bent (a cukrászdában 6-7 m hosszú területem van; itt is megoldható. Azt gondolom, csak a padlóra kell figyelni, nehogy túl csúszós legyen)
-típus: lehet kettesével és csapatban is
-nemek: mindegy, mindenki jó benne
-időtartam: addig játszuk, amíg nem kiabálnak hogy már elég. 10-15 perc
-játék stílus: mozgalmas, aktív
-gyermekstílus: pörgőseknek ajánlott

Honnan az ötlet?
Csak jött a "bogár". Biztos a múltból. Talán én is játszottam anno.

Kellék: KETTŐ ZSÁK
Nem volt itthon, úgy hogy kérdezősködtem ismerősöknél.
Végül egy mezőgazdaságban dolgozó kapcsolatból tudtam beszerezni.
Fehér és műanyag. Nem vastag. Magassága, ez fontos lehet: 1 m
Ez azt jelenti, hogy mindenkire jó.

A kellékekről még annyit:
1.)hogy sok játék született úgy, hogy volt itthon valamilyen "örökség", gyerekeim maradéka,amit már kinőttek. Játékeszköz, játékdarabok.
S aköré szőttem valamit, abból született maga a játék.
(Pl az óriástársas dobókockája)
Még mindig van itthon néhány kellék, melyek várnak az ihletre.
(Pl van egy szivacspuzzle-készletem, betűkből álló. Ha lenne javaslatotok,örömmel venném....)

2.) a másik, hogy van egy szuper ötlet, s nincs hozzá megfelelő eszközöm. Azt sem tudom,mit keresek,vagy hol keressem, vagy nincs pénzem rá, hogy megvásároljam.
De rendszerint megoldódik, minden esetben. Pótolható a kreativitással, hasonló, de megfelelő egyéb ötlettel.
(Pl ha megnézed az "Élménybeszámoló" címke alatt bemásoltam egy levelet, ahol az anyuka nagyon ügyesen megoldotta a csengő hiányát.)


Akkor a játék menete:

-előkészítem a pályát. A futóversenyhez hasonló induló rajtvonal kell, és a távolban egy tárgy, amelyet meg kell kerülni.
A táv kb 10 méter. Most rövidebb szakaszt ajánlok, mint a futásnál, mivel nehezebb a mozgás.
Ha házon belül szeretnéd játszani, én a cukiban szoktam, 6 méteren oldom meg. Így is jó.

-az indításra gyorsan bele kell bújni a zsákba,és a célt megkerülve, ugrálva,visszajutni.

(Értékelés, jutalmazás szokásos)

Mire kell még figyelni?
-többször volt rá példa, hogy az utolsó 1 métert már nem ugrálva teszi meg a játékos, hanem, mint egy zsák, "bedől" a célba. Ezt nem tartom fernek, nem szoktam megengedni. Kikötöm az elején, hogy ugrálva, nem beesve kell célba jutni.
-még azt vettem észre, hogy gyorsabban halad az, aki nem fogja a zsákot felül. Talán így jobban le tud csúszni a zsák, és nagyobbakat lehet vele ugrálni (?). Mindenesetre ezt is leszögezzük: "zsákot fogjuk!"

VARIÁCIÓK
Hát váltójátékban ugyanez.
Csapatok, mindig egy indul, megkerüli a célt, majd a a startvonalhoz beérve, a többiek lerángatják róla a zsákot, segítenek belebújni a következőnek. Így tovább, míg mindenki sorra kerül.
Ha sokan vannak egy csapatban, inkább nem ajánlom.
Ha az egyik csapat elhúz valamelyik fordulóban, nehéz behozni a lemaradást.
Az pedig elkeserítő a vesztésre álló csapat szempontjából. Már lehet, hogy nem is akarják befejezni az adott menetet. A futóváltóban ehhez képest sokkal gyorsabban zajlik az egész.
Azért kipróbálhatod.
Csak próbálom vázolni az összes lehetőséget, mi megeshet.


Legközelebb elmesélem, mire lehet felhasználni egy megunt, "kinőtt" puzzle-t.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése