2011. május 30., hétfő

Szivacsdobálás





OSZTÁLYOZÁS
Csillagban: * * *
Időtartam: 20-30 perc
Helyszín: szabadban és melegben!
Forma: csapatjáték
Korosztály: 6-bármeddig
Létszám: lehessen két csapatot csinálni: minimum 6, tehát minimum 3 fő egy csapatban (szülők is bevonhatók, ha kevés a gyermek)
Nemek: mindegy
Játékstílus: aktív, mozgalmas
Gyerekstílus: mindenki szereti: nyusziknak is jó és vagányaknak is (csak talán annak nem, aki életében nem találkozott hideg vízzel, vagy megriad attól, hogy vizes lesz)
Nem olyan régóta játszok vizes játékokat a gyerekekkel, azt hiszem, tavaly kezdtem. Nem is tudtam, hogy ez ennyire jó!
Bár otthon enyémek nagyon sokat szoktak pancsolni. Nem csak a kisebb-nagyobb medencékben, hanem a slaggal is szokták egymást locsolni, vagy egyszerűen átrohangáltak a permet alatt, mikor a füvet locsoltam.
Egyelőre 3 játékom van, de szeretném gyarapítani a sort.

Íme az első. Szerintem ez a legtutibb.
Bevallom, nem saját ötlet.

Gyerekeim most már évek óta járnak egy keresztény táborba, onnan koppintottam. www.eletszava.org
Itt láttam, illetve mesélték is a következő vizes játékot: egy vízzel jól átitatott szivacsot adogatnak a gyerekek fejük fölött. Az utolsó pedig kicsavarja egy vödörbe.
Kicsit átalakítottam, s lett belőle:
vizes-szivacs-dobálás.

Mindenek előtt:
A VIZES JÁTÉKOK NEM ATTÓL "VIZES" ELNEVEZÉSŰEK, MERT A VÍZZEL, MINT ESZKÖZZEL JÁTSZUNK, HANEM ATTÓL, HOGY MINÉL VIZESEBBEK LEGYÜNK!

Kezdjük azzal, hogy a meghívóra eleve ráíratom a szülőkkel, hogy kánikula esetén a gyerekek hozzanak a partira váltóruhát, vagy fürdőruhát.
Aztán mikor vége a pancsnak, átöltözünk.

ESZKÖZÖK
- két db szivacs. A Tescoban vettem autómosó szivacsot. Mérete: kb 20x15 cm.
Ez fontos, tehát nem mosogatószivacs, és nem is óriási; pont kezelhető, kicsavarható a gyerekek számára.
- két db vödör. Ennek nagysága: 2-3 literes
- bázisok, melyekre ráállnak a gyerekek a játék közben. Most fontos a távolság megtartása, ezért találtam ki.
A táborban, amit említettem, nagyon sok gyerek van egy csapatban. Nálam, a partin 5-6-7 fő a csapatlétszám. Nagyon rövid lenne a szakasz, amit át kellene vándorolni a vizes szivacsnak, ezért hosszabbítottam meg a távot:
leteszem a bázisokat a fűbe, 2-3 m távolságra, erre kell ráállniuk a gyerekeknek.
(A bázis bármiből lehet: anyag, szivacs, keményebb dobozból kivághatod; de ha kövön játszod, fel is lehet rajzolni).
- víznyerő hely. Nálam egy nagy műanyag tál van csurig töltve vízzel, itt merítik a szivacsot.

A játék menete
A gyerekek felállnak a bázisokra.
A kezdőjelre alámerítik a szivacsokat, majd továbbadják, dobva(!) a következő társuknak. Nem probléma, ha leesik a fűbe, ha túl nagyot vagy kicsit sikerül dobni, természetesen felveszik, és folytatódik a játék.
Az utolsó, ki már a vödörnél áll, belecsavarja a (maradék) vizet a vödörbe.
Aztán helycsere! Mindenki egyet mozdul:
a szivacs-csavaró előrefut a tálhoz, a többiek pedig egy bázist haladnak a vödör irányába.
Bár elmagyarázom, az elején és közben is segítek: mondom, hogy hova kell állni, továbblépni. Úgy emlékszem, hogy még ovisokkal is meg tudtam értetni ezt a mozgó részét a játéknak.
Azért jó különben, mert még izgalmasabbá válik az egész, plusz mindig más meríti alá a szivacsot, és más csavar.
A játék a vödör megteléséig tart.

Fergeteges jó, próbáld ki mindenképp!

Legközelebb még mindig vizezünk ....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése